dijous, 27 d’agost del 2015

Participem en un estudi d'Aprenentatge Social


 
Benvolgudes famílies,
Us informem d’una col·laboració que se’ns ha plantejat a la Llar i que ens fa molta il·lusió participar per dos motius:
1)                 Perquè sols es realitzarà en dos centres de tota Catalunya.
2)                 Perquè un d’aquest dos centres és el nostre i l’altre de Girona.

És una investigació d’un Màster que realitza la Universitat de Girona, sobre l’aprenentatge social dels infants i en concret del prellenguatge.

En el nostre centre la durà a terme una pedagoga i es tracta de plantejar als nens i nenes, nascuts entre el 2012-2013, una sèrie de jocs on se’ls planteja l’obertura d’unes caixes amb diferents nivells de dificultat. La finalitat és observar els processos cognitius/intel·lectuals que utilitzen els infants a l’hora de fer front a un problema.

La pedagoga ens vindrà a visitar per conèixer les nenes i els nens, però sobretot que la coneguin ells i elles,  per així poder integrar-se en les dinàmiques del grups d’estances.

Disposem de tota la informació del projecte d’investigació per qui la vulgui consultar,  que estarà penjada al cartell de informació de famílies.

Com ja disposem de la vostra autorització, tant d’observació de professionals de fora del centre com de dret d’imatge (l’experiència serà enregistrada per seguir el procés dels infants, tot i que sols es gravaran les mans i no pas els rostres),  si algú trobés que no vol que els seu fill o la seva filla participi d’aquesta experiència, m’ho fa saber.

Els resultats de la investigació ens seran presentat un cop acabada la investigació.

 
Per a nosaltres contribuir a estudis sobre els processos neuronals de l’aprenentatge dels infants és, com us deia al començament, molt il·lusionant perquè significa avançar en el  coneixement de les persones que eduquem, i per tant cada dia saber una mica més d’aquesta caixeta màgica que és el cervell i poder-ho aplicar per ajudar als nens i les nenes a prendre més i millor!

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada